نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2157
-
الف
+

قدرتهای استعماری در هزار سال اخیر سعی کردند زبان و ادب فارسی را تضعیف کنند

استاد ژورنالیزم دانشگاه دولتی تاجیکستان معتقد است که هیچ نیرویی نمی تواند میان ایران و تاجیکستان جدایی اندازد.

به گزارش آی فیلم 2 ، ابراهیم عثمان اف مشاور اسبق رییس جمهور تاجیکستان و استاد روزنامه نگاری دانشگاه دولتی این کشور با استقبال از بهبود دوباره روابط ایران و تاجیکستان گفته است که در هزار سال اخیر تلاش های زیادی شده است که میان ایرانیان وتاجیکان جدایی اندازند، اما هیچ یک از این تلاش ها موفق نبوده است. 

این استاد دانشگاه افزود: بهبود روابط میان ایران و تاجیکستان به سود مردمان دو کشور است که دارای زبان واحد، دین و فرهنگ مشترک هستند.

اسپوتنیک به نقل از عثمان اف نوشت: جمهوری اسلامی ایران پس از کسب استقلال تاجیکستان در رشد اجتماعی این کشور سهم ارزشمندی داشته است.

وی افزود: در هزارسال اخیر قدرتهای استعماری سعی کردند زبان و ادب فارسی را تضعیف کنند، اما زبان فارسی به عنوان زبان مشترک مردمان ایران، آسیای مرکزی و افغانستان جایگاه خویش را حفظ کرد و امروز نیز پیوند دهنده فرهنگ مردمان این منطقه است.

گفتنی است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به حیث یکی از نهادهای رسمی کشور ایران نیز در راستای نزدیکی ، تعامل و همگرایی بیشتر کشورهای فارسی زبان، اقدام به راه اندازی رادیو تاجیکی ، رادیو دری و شبکه آی فیلم 2 نموده است که روز به روز به مخاطبان آن افزوده می شود.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر